vrijdag 23 september 2016

Take Me To Church van Hozier en een bijzondere afwisseling in timing

Een tijdje terug vroeg een leerling mij het liedje 'Take Me To Church' uit te werken. Daarbij heb ik me gefocused op de akkoorden en het kenmerkende pink floyd-achtige baslijntje vlak voor het refrein. Wat me naderhand bij het uitschrijven van de melodie pas opviel was dat de zanger heel subtiel wisselt tussen 'rechte' zestienden en 'geshuffelde' zestienden. Hoewel normaal gesproken zestienden een kwart-tel zouden moeten duren is er bij 'shuffle' sprake van verlenging van de 1e en 3e zestiende en als compensatie inkorting van steeds de 2e en 4e. Zie youtube voor een opname:


En voor mijn transcriptie verwijs ik je graag door naar:


Je kunt de transcriptie vinden via: Hozier - Take Me To Church - Guitar.pdf

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen